2010. május 28., péntek

Karalábé

A karalábéval nem számoltam a kezdetektől fogva, már félig ki volt minden ültetve a kertbe, amikor azon gonolkodtam, hogy az egyik húslevesemet majd kizárólag a kertből szedett zöldségekből főzöm. Elkezdtem magamban sorolni, hogy...répa...zeller...petrezselyem...karalábé...és akkor jöttem rá, hogy ez hiányzik. Mivel ki voltam futva az időből, a piacon egy palántát áruló nénitől vettem meg. Mikor kiültettem olyan csenevész volt, hogy nem hittem benne, hogy megered. Mostanra viszont szépen kerekedik a föld feletti része :)


Most június végét írjuk (26-a van ma), és a sok esőnek köszönhetően karalábéim hatalmasra nőttek. A monszun-szerű esőzés miatt nem tudtam gazolni sem, ezért a méteres gaz között nem láttam a fejlődésüket. Most hétvégén mikor bontottuk ki a növényeket a sűrűjéből, akkor látom, hogy ezek a karalábék óriásiak lettek :) Majdhogynem későn jöttem erre rá, mert a legnagyobb nem az a zsenge fajta már.

Gyorsan ki is húzkáltam párat, amiből a hétvégi menü lett: töltött karalábé petrezselymes szósszal körítve. A fotó azt a pillanatot ábrázolja, amikor kivettem a sütőből. Ezután a fél karalábék közt lévő lötyiből (aminek a teteje megsült, de alatta folyós maradt) készült a petrezselymes szósz mellé. Isteni lett!