2010. március 8., hétfő

Február közepe-magok beszerzése

Tavaly megkíséreltünk az erkélyből kis zöldségeskertet varázsolni, ami elég jól sikerült, bár a növények burjánzásának csúcspontján alig bírtunk moccani az erkélyen, és amikor őszre fordult az idő csodálkozva figyeltük, hogy mekkora hely lett. :)
Idén vidékre költöztünk, családi házba, amihez egy elég méretes kert is tartozik. Nem is volt kérdéses, hogy felássuk, és amit előző évben pár négyzetméteren "műveltünk", azt megpróbáljuk nagyban is.

Ahogy kezdett enyhülni a tél, egy-egy bevásárlás alkalmával mindig a kosaramban landolt pár zacskó mag. Mire február lett, elég szép kis gyűjteményem lett. Napról-napra ugottak be régi felkiáltásaim tárgyai: "Ha majd egyszer kertem lesz, tuti ültetek bele ilyet...". Így jöttem rá, hogy nem tudok élni napraforgó, pattogtatni való kukorica, padlizsán, stb. nélkül.

Tavaly már beszereztünk furi formájú/színű paradicsomokat, idén tovább bővítettük a palettát.
Paradicsom:
-fekete paradicsom
-"akrobata" paradicsom
-balkon paradicsom

Utánanéztem a paprikáknak is, merthogy igen csak szeretjük a csípős fajtákat. Remek fajtákra akadtam:
-Fehér habanero
-Jalapeno
-Fekete kaliforniai paprika
-"Peter Pepper" (amit én kuki paprikának fordítanék)
-magyar cseresznyepaprika
-magyar csípős almapaprika