2010. augusztus 13., péntek

Pesto lett :) Nem is akármilyen!

Elérkezett az idő, kimentem a kertbe és bazsalikomlevelet szüreteltem. Először egy kisebb adagot szerettem volna kipróbálni, mert csak üveges pesto-t ettem, azt is nagyon régen, és az emléke már elkopott. Persze előre nagy bizalmat szavaztam neki :) (nemhiába a megérzéseimre mindig lehet hallgatni!)
30 levélnyit készítettem el, ebből 3 púpozott evőkanál szósz lett (kb. 2 személyre való adag).
Elővettem a jó kis famozsaram, amit a jövőben többet fogom majd munkába. Elkezdtem töni-zúzni és komolyan mondom, amíg ez az adag elkészült totál elfáradtam! A képen a fantasztikus pirított fenyőmagot láthatjuk, ebből 10-15 szemet félretettem, és csak a végén adtam hozzá, hogy egészben is maradjon pár szem.
A végeredmény tökéletes lett, ezekért a pillanatokért érdems élni. Hihetetlen íze van...Pennét főztem hozzá, és alig bírtam abbahagyni. Frenetikus ízkombináció: a bazsalikom merész frissessége, a parmezán hízelgő tapadóssága, a fenyőmag egzotikuma, és a bors pikánssága. Csinálok egy nagyobb adagot :D